onsdag 24 april 2024

Kungen och Drottningen!



Den 16 februari var Kungen och Drottningen i Jönköping med anledning av att Kungen varit kung i 50 år detta året 2023. Jag tog tåget in till stan och gick en runda på stan och checkade var bästa läget för att kunna fotografera så när som möjligt. De stannade precis framför mig och pratade med barnen som gav teckningar till kungaparet. Jag har lila mössa.

Skärmdump från SVT-play.

 








Även jag blev fotograferad och bara inte en gång. Först var jag med i SVT och lokalnyheterna på kvällen, men sedan visades även detta klippet på själva 50-årsdagen och på scenen utanför slottet där de kungliga satt och tittade på underhållningen. Klippet var också med på SVT:s hyllningsprogram om kungen 50 år på tronen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar