måndag 14 januari 2013

Fototriss - så här ser det ut där jag är












































Så här såg det ut där jag var igår söndag, Vi gick en sväng till Raffles Hotel, denna lilla gröna oas mitt bland alla skyskrapor här i Singapore.
Här kan man känna den historiska atmosfären och lugnet. Perfekt att ströva omkring, sitta ner på en bänk titta på alla människor som passera samtidigt som man lyssnar på fågelsång och porlande vatten från fontänerna i denna gröna oas. Det var här som det sägs att Kiplinger satt och skrev djungelboken, samtidigt som han sippade på en gin och tonic.
Vill du se vad andra håller till, så kolla in veckans fototriss med temat - så ser det ut där jag är.

7 kommentarer:

  1. Singapore har alltid lockat så det är spännande att titta in hos dig och få lite perspektiv på hur det egentligen är därborta. Skyskrapor får jag leta länge i det blå för att hitta här på Malta men det är inte det som lockar. Snarare klimatet, atmosfären och känslan av ording och reda. Har varit där du är men bara på korta visiter. Att bo i ett annat land är en helt annan sak än ett tillfälligt besök. Nä men.. nu börjar jag nog spåra ur ;-) Ska ju kommentera din triss i bilder. Giller den första väldigt mycket för vinklingen och det stilrena i bilden. De övriga passar så helt perfekt ihop med din text. Du förmedlar verkligen känslan av att besöka Raffles Hotel gröna oas ;-) Önskar dig en trevlig vecka därborta där jag också gärna skulle vara.

    SvaraRadera
  2. En triss jag gillar mycket! Både för de fina bildernas skull och för stämningen de förmedlar.
    En promenad i den parken skulle jag inte säga nej till - liksom en svalkande drink i baren...

    SvaraRadera
  3. Raffles hotell verkar vara en riktigt skön, avkopplande oas! En motvikt till alla skyskrapor förstår jag.

    SvaraRadera
  4. En härligt varm o fin triss. För jag antar att du har det betydligt skönare än vad jag har det.26- imorse och ynka 19- på dagen.Jaja.. men är det vinter så är det. Skönt att vara inomhus i allafall. Skulle kunna tänka mej att sitta där i din gröna oas jag med.
    Ha det gott där du är!

    SvaraRadera
  5. Ni passade inte på att ta en Singapore sling då? :-)

    SvaraRadera
  6. superhärligt med värme :)

    http://vicktoriamurawska.blogspot.com/2013/01/fototriss-del-204-sa-har-ser-det-ut-dar.html

    SvaraRadera