fredag 18 januari 2013

Månadens favoritväxt - januari 2013
















Utmaningen "Månadens favoritväxt" ska man visa en växt (träd, buske, planta eller blomma) som man har i trädgården eller i en kruka inomhus. Bara att gå ut i trädgården på Blossoms och fotografera det första jag ser. Eftersom små bananer som mognar på plantan är supergoda, får bananplantan och den vackra blomman bli den första och januari favoritväxt hos mig.
En länksamling till favoritväxter finns hos Anna Vattenkannas Trädgård.

4 kommentarer:

  1. Wow! Helt klart länksamlingens mest spektakulära blomma!!!

    Så kul att du vill vara med i utmaningen - ser fram emot fler favoriter från andra sidan jordklotet de kommande månaderna!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen kul. Nu kan man få lära sig lite mera.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Men du! Bananblomma, det var verkligen speciellt. :-)

    SvaraRadera
  4. Vad kul att se din januarifavorit och hitta dina bloggar från Singapore. Där har jag varit mycket för min Feng Shui-utbildning och min mans arbete. Känner suget igen inte minst för att se nyanlagda Garden Bay- den mest spektakulära park i världen.
    Hälsningar Luna

    SvaraRadera