Visar inlägg med etikett Morgonpromenad. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Morgonpromenad. Visa alla inlägg

fredag 2 oktober 2020

Morgonpromenad

 














Det är en månad sedan jag tog denna bilden på min morgonpromenad. Då hade det varit en kall morgon och första frosten.  Då hade inte höstfärgerna börjat komma utan allt var grönt. Tittar man på förra inlägget så ser man skillnaden och höstens färger som färgar naturen så vackert och frågan är vilken årstid som är vackrast. Vilken årstid gillar du mest?

onsdag 11 mars 2020

Soluppgång

























Nu längtar jag efter sköna morgonpromenader där man får vara med om att möta soluppgången.
Redan nu så ser man ljuset i horisonten men oftast just nu är det mulet så solen gömmer sig bakom molnen. Vi har inte hört någon koltrast sjunga än på morgonen. Har du hört koltrasten sjungen i år?
Vi har sett men inte hört. Eftersom vi också sover med öppet sovrumsfönster så brukar man annars vakna av den sången. Väntar med spänning varje morgon.

måndag 3 september 2018

Uppfriskande morgonpromenad!

















September - första höstmånaden. Det doftar september och man vaknar verkligen till på morgonpromenaden, riktigt uppfriskande. Man stannar upp och tar in dagen, gör lite andningsyoga innan man fortsätter.

Ha en bra start på hösten och gå ut i naturen och njut!